Consumer Behavior Insights

Objectives

  There are no enrolment requirements.

General characterization

Code

200170

Credits

7.5

Responsible teacher

Diego Costa Pinto

Hours

Weekly - Available soon

Total - Available soon

Teaching language

Portuguese. If there are Erasmus students, classes will be taught in English

Prerequisites

A unidade curricular está organizada em Unidades de Aprendizagem:
1. Insights do Comportamento do consumidor
2. Entendendo o Consumidor
3. Princípios psicológicos da Motivação
4. Identidades do Consumidor
5. Percepção e Aprendizagem
6. A Ciência da Persuasão
7. Influência Social e Cultural
8. Processo de Tomada de Decisão do Consumidor
9. Temas emergentes em comportamento do consumidor
 

Bibliography

- Babin, B. and Harris, E. (2017). Consumer behavior (CB8). South-Western College Pub.

- Blackwell, R., Miniard, P., Engel, J. (2005). Consumer Behavior. South-Western College Pub.

- Solomon, M. (2016). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being (12th Edition) 12th Edition, Pearson.

- Wanke, M. (2009). Social psychology of consumer behavior. Psychology Press.

Teaching method

1st call:
Exam: 40%
Consumer Insights: 20%
Consumer Report: 40%

2nd call:
Exam: 80 %
Consumer Report: 20%

Minimum grade of 5.0 (in 20) for the Exam 

Minimum grade of 8.0 (in 20) for the Projects 

Evaluation method

Inglés

Subject matter

A unidade curricular baseia-se em aulas teórico-práticas. São aplicadas diversas estratégias de ensino, incluindo workshops, aprendizagem baseada em projetos e estudos de caso.