Predictive Analytics in Marketing

Objectives

    

General characterization

Code

200190

Credits

7.5

Responsible teacher

Tiago André Gonçalves Félix de Oliveira

Hours

Weekly - Available soon

Total - Available soon

Teaching language

Portuguese. If there are Erasmus students, classes will be taught in English

Prerequisites

1. Testes de hipóteses

2. Análise de regressão múltipla

3. Modelos de regressão com variável dependente categórica (probit e logit)

4. Análise de regressão baseada em fatores

5. Modelos de equações estruturais (SEM)

Bibliography

- Greene, W. H. (2008) Econometric Analysis , Sixth edition. New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
- Hair, J. F., Tatham, R. L., Anderson, R. E., & Black, W. (2010). Multivariate data analysis. Seventh edition, Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall
- Hair, J. F., Hult G.T., Ringle C.M., & Sartedt M. (2016) A primer on partial least squares structural equation modeling (PLSSEM). Sage Publications
- Long J. S. (1997). Regres sion Models for Categorical and limited Dependent Variables: Sage Publications.
- Sharma, S., (1996) Applied Multivariate Techniques, John Wiley & Sons
- Vilares, J. M. & Coelho P. S. (2005) Satisfação e Lealdade do Cliente: Metodologias de avaliação, Gestão e Análise . Lisboa: Escolar Editora

Teaching method

  

Evaluation method

  

Subject matter