Métodos Analíticos Descritivos em Marketing

Objetivos

Be able to apply descriptive quantitative methods to solve marketing problems.

Understand the conditions of applicability of each method and the most important decisions within their application.

Be able to interpret and understand the outputs of different marketing quantitative methods.

Caracterização geral

Código

200189

Créditos

0.0

Professor responsável

Maria Fernanda dos Santos Jordão

Horas

Semanais - A disponibilizar brevemente

Totais - A disponibilizar brevemente

Idioma de ensino

Português. No caso de existirem alunos de Erasmus, as aulas serão leccionadas em Inglês

Pré-requisitos

  

Bibliografia

- Hair, J., Black, W., Babin, B., and Anderson, R., M ultivariate Data Analysis , 7th Edition, Pearson, 2014
- Sharma, Subhash. Applied Multivariate Techniques , Wiley, 1996
- Vilares, M. J., Coelho, P., A Satisfação e a Lealdade do Cliente. Metodologias de Avaliação, Gestão e Análise , 2ª Edição, Escolar Editora, 2011
 

Método de ensino

  

Método de avaliação

  

Conteúdo

1. Introduction. Types of variables and measurement
2. Covariance and correlation
3. Factor analysis (principal component analysis; analysis in common and specific factors)
4. Association between categorical variables
5. Correspondence analysis
6. Cluster analysis
7. Multidimensional scaling