Big Data para Marketing
Objetivos
Big data is a blanket term for the non-traditional strategies and technologies needed to gather, organize, process, and obtain insights from large datasets. In this course we will discuss the challenges created by Big Data and the state-of-the-art approaches do deal with them with a focus on marketing applications.
During Lectures we will overview the complex and heterogeneous Big Data ecosystem, and the privacy and societal implications of brought by these technologies. A particular emphasis will be put into understanding the components that make up the popular Hadoop ecosystem (Hadoop, Hive, Kafka, Sqoop, and Spark) as well as the latest approaches to storing big data (NoSQL databases). During the lab’s students will obtain hands on experience with Spark in the Databricks notebook environment.
Caracterização geral
Código
200202
Créditos
7.5
Professor responsável
António Pedro Dias Alves de Campos
Horas
Semanais - A disponibilizar brevemente
Totais - A disponibilizar brevemente
Idioma de ensino
Português. No caso de existirem alunos de Erasmus, as aulas serão leccionadas em Inglês
Pré-requisitos
A disponibilizar brevemente
Bibliografia
Método de ensino
Método de avaliação
Conteúdo
Cursos
Cursos onde a unidade curricular é leccionada:
- Especialização em Data Science for Marketing
- Especialização em Digital Marketing and Analytics
- Especialização em Marketing Intelligence
- Especialização em Market Research & CRM
- Laboral - Especialização em Data Science for Marketing
- Laboral - Especialização em Digital Marketing and Analytics
- Laboral - Especialização em Marketing Intelligence
- Mestrado em Marketing Analítico (Data Driven Marketing)
- Mestrado em Marketing Analítico (Data Driven Marketing)
- Pós-Graduação em Data Science for Marketing
- Pós-Graduação em Digital Marketing and Analytics
- Pós-Graduação em Estudos de Mercado & CRM
- Pós-Graduação em Marketing Intelligence