Análise de Redes Sociais
Objetivos
The structure and organization of real-world systems — physical, ecological, and social — are often better represented through the set relationships between their building. Many dynamical problems in social systems – such as disease spreading, opinion formation, information cascades, and behavior adoption – can only be truly understood after considering the underlying structure of relationships between its agents/actors. In that sense, Network Science presents a powerful set of methodologies to abstract and think about network problems and extract meaningful and actionable information for various applications.
In the Social Network Analysis curricular unit, we will focus on the vast accumulated knowledge that resulted from applying Network Science methods to study problems in Social Sciences and their implications for Digital Marketing. Hence, during the 7 weeks of this Curricular Unit, students will learn about the fundamentals of Network Analysis and understand how it can be used to better understand social systems, particularly how social networks shape the diffusion of influence and information.
Caracterização geral
Código
200204
Créditos
3.5
Professor responsável
Flávio Luís Portas Pinheiro
Horas
Semanais - A disponibilizar brevemente
Totais - A disponibilizar brevemente
Idioma de ensino
Português. No caso de existirem alunos de Erasmus, as aulas serão leccionadas em Inglês
Pré-requisitos
A disponibilizar brevemente
Bibliografia
Método de ensino
Método de avaliação
Conteúdo
Cursos
Cursos onde a unidade curricular é leccionada:
- Especialização em Data Science for Marketing
- Especialização em Digital Marketing and Analytics
- Especialização em Marketing Intelligence
- Especialização em Market Research & CRM
- Laboral - Especialização em Data Science for Marketing
- Laboral - Especialização em Digital Marketing and Analytics
- Laboral - Especialização em Marketing Intelligence
- Mestrado em Marketing Analítico (Data Driven Marketing)
- Mestrado em Marketing Analítico (Data Driven Marketing)
- Pós-Graduação em Data Science for Marketing
- Pós-Graduação em Digital Marketing and Analytics
- Pós-Graduação em Estudos de Mercado & CRM
- Pós-Graduação em Marketing Intelligence
- Pós-Graduação em Sistemas de Informação Empresariais